Skandal Uygulama Bakana Mektupla İletildi
Batı Trakya’daki azınlık ilkokullarında görev yapan öğretmenlere, İl İlköğretim Müdürlüğü seçimlerinde oy hakkı verilmedi. Söz konusu skandal uygulamayı İskeçe
Batı Trakya
14 Ocak 2016
Batı Trakya’daki azınlık ilkokullarında görev yapan öğretmenlere, İl İlköğretim Müdürlüğü seçimlerinde oy hakkı verilmedi. Söz konusu skandal uygulamayı İskeçe İli SÖPA Mezunu Azınlık Okulları Öğretmenler Derneği eğitim bakanlığına gönderdiği mektupla dile getirdi.
Yeni yasa uyarınca İl İlköğretim Müdürü belirlenmesi için yapılan seçimlerde, devlet ilkokullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcıları oy kullanırken, azınlık ilkokullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcılarının oy kullanmasına izin verilmedi. İskeçe ili SÖPA Mezunu Azınlık Okulları Öğretmenler Derneği Başkanı Nurettin Kıyıcı, bu uygulamanın azınlık öğretmenlerine yönelik bir hakaret ve haksızlık olduğunu söyledi.
Geçen yıl kabul edilen eğitimle ilgili yasa değişikliği uyarınca, İl İlköğretim Müdürlükleri için aday olan eğitimciler arasında, il genelindeki okul müdür ve müdür yardımcılarının katılımıyla seçim yapıldı. Yasa gereğince okul müdürleriyle müdür yardımcıları oy hakkına sahip oldu.
Geçen yıl yapılan yasa değişikliği uyarınca İlköğretim Müdürlüğü için aday olan eğitimciler için 8 Ocak Cuma günü il eğitim müdürlüklerinde seçim yapıldı. Seçimler sırasında “skandal” olarak nitelendirilebilecek bir uygulama yaşandı. Batı Trakya’daki Türk azınlık ilkokullarında görevli okul müdür ve müdür yardımcılarına oy hakkı tanınmadı.
Bu arada, azınlık öğretmenlerine oy hakkı tanınmazken, İl İlköğretim Müdürlüğü için bir azınlık mensubu öğretmenin aday olmasına izin verildi.
İskeçe İli SÖPA Mezunu Azınlık Okulları Öğretmenler Derneği, İl İlköğretim Müdürü seçimlerinde uğradıkları haksızlığı Eğitim Bakanı Nikos Filis’e iletti. Dernek Başkanı Nurettin Kıyıcı ve Genel Sekreteri İrfan Kalfa imzalı yazıda, azınlık mensubu öğretmenler aleyhine haksız uygulamanın kabul edilemez olduğu vurgulandı. Yazıda, 2014 yılında kabul edilen yasayla azınlık eğitiminin idari olarak devlet eğitim sistemine bağlanmış olmasına rağmen, azınlık üyesi öğretmenlere oy hakkı tanınmadığı hatırlatılarak, bunun nasıl açıklandığı soruldu.
Bakana gönderilen yazıda diğer bazı sorunlar da dile getirildi ve bu sorunların defaatle dile getirilmesine rağmen bugüne kadar herhangi bir çözüme ulaşılamadığı belirtildi.
Bakana gönderilen yazıda aşağıdaki ifadelere yer verildi:
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με το έγγραφό μας αυτό ως Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων Ν. Ξάνθης - Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) επανερχόμαστε για ακόμη μια φορά σε προβλήματα που έχουμε θίξει κατ’ επανάληψη αλλά δυστυχώς δεν έχουμε δει να προωθούνται λύσεις.
Συγκεκριμένα:
1. Η αύξηση ωραρίου των Διευθυντών των Μειονοτικών Σχολείων (αρ.πρωτ. Φ.8.2./2.4/6976/4-9-2015 έγγραφο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης), κατ’ εξαίρεση από τις κείμενες διατάξεις που αφορούν το ωράριο Διευθυντών και Υποδιευθυντών, οδηγεί αυτόματα σε ραγδαία μείωση των θέσεων εργασίας των συναδέλφων που εργάζονται ως απόφοιτοι της Ε.Π.Α.Θ. στα σχολεία αυτά. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η επιλογή αυτή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης έχει σα στόχο την εξοικονόμηση πόρων και άρα δημοσιονομικό προσανατολισμό. Καταρρίπτεται όμως κάθε τέτοιος ισχυρισμός από την αντίστοιχη μείωση του ωραρίου των χριστιανών συνάδελφων στα σχολεία μας και άρα την ανάγκη απασχόλησης περισσοτέρων χριστιανών συναδέλφων. Υπό την έννοια αυτή θεωρούμε ότι η επιλογή αυτή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, βάζει διαχωριστικές γραμμές μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων δασκάλων και ιδίως όταν πρόσφατα έχει ψηφιστεί διάταξη με την οποία απαγορεύεται στους Μουσουλμάνους πτυχιούχους των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων να διδάσκουν στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των Μειονοτικών Σχολείων (άρθρο 64 παρ. 1 Ν.4310/2014,ΦΕΚ Α 258/ 8.12.2014). Πρέπει να αρθεί αυτή η διάκριση και αδικία σε βάρος των Μειονοτικών Δασκάλων.
2. Κατά τη διαδικασία εκλογής Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Μουσουλμάνα δασκάλα Μειονοτικού προγράμματος υπέβαλλε υποψηφιότητα. Δεν χορηγείται όμως δικαίωμα ψήφου στους Μουσουλμάνους Διευθυντές των Μειονοτικών Σχολείων. Δηλαδή δίδεται δικαίωμα εκλέγεσθαι αλλά όχι εκλέγειν! Και όλα αυτά την ώρα που καταργήθηκε η ξέχωρη διοικητική δομή της Μειονοτικής Εκπαίδευσης και εντάχθηκε καθ’ όλα και αδιακρίτως στην διοικητική δομή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πώς δικαιολογείται στην εποχή μας η απαγόρευση συμμετοχής σε δημοκρατική εκλογή θεσμικών παραγόντων; Υπάρχει κάποιος που να πιστεύει ότι μια προσφυγή κατά των νομοθετικών διοικητικών πράξεων που προαναφέρουμε δεν θα κηρύξει αντισυνταγματικές διατάξεις και διοικητικές πράξεις;
Υποπερίπτωση αυτής της επιλογής διακρίσεων αποτελεί και η μη συμμετοχή αιρετών στην Επιτροπή Συνεντεύξεων για την εκλογή Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τον Σύλλογό μας, ενώ αντίθετα συμμετέχουν θεσμικά αιρετοί των Διδασκαλικών Συλλόγων των χριστιανών συναδέλφων.
3. Περίπου 60 Μειονοτικά Σχολεία έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια στον βωμό των συγχωνεύσεων με αιτιολογία το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας. Στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης από τα 76 σχολεία που υπήρχαν έχουν απομείνει 46. Κάθε περαιτέρω μείωση των Μειονοτικών Σχολείων σηματοδοτεί μια πορεία σύνθλιψης της Μειονοτικής Εκπαίδευσης και της ερημοποίησης της υπαίθρου.
4. Σας υπενθυμίζουμε ότι έχουν να διενεργηθούν προσλήψεις πτυχιούχων της Ε.Π.Α.Θ. από το 2009. Από τότε μέχρι σήμερα συνταξιοδοτήθηκαν 67 συνάδελφοι. Η ταλαιπωρία της κάλυψης των κενών οργανικών θέσεων πρέπει να τελειώσει με τον μόνιμο διορισμό στα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Τα παραπάνω τέσσερα θέματα αποτελούν αναχρονιστικά και συντηρητικά αναχώματα που τίθενται στην ομαλή λειτουργία της Μειονοτικής Εκπαίδευσης. Δεν είστε αυτός που τα δημιούργησε και δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε ότι είστε αυτός που θα τα συντηρήσει. Ευελπιστούμε στη συνδρομή σας και βεβαίως θα επιθυμούσαμε είτε να σας συναντήσουμε όποτε το επιθυμείτε στο Υπουργείο είτε πολύ καλύτερα να σας υποδεχθούμε και να σας φιλοξενήσουμε στη Θράκη.
Yeni yasa uyarınca İl İlköğretim Müdürü belirlenmesi için yapılan seçimlerde, devlet ilkokullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcıları oy kullanırken, azınlık ilkokullarında görev yapan müdür ve müdür yardımcılarının oy kullanmasına izin verilmedi. İskeçe ili SÖPA Mezunu Azınlık Okulları Öğretmenler Derneği Başkanı Nurettin Kıyıcı, bu uygulamanın azınlık öğretmenlerine yönelik bir hakaret ve haksızlık olduğunu söyledi.
Geçen yıl kabul edilen eğitimle ilgili yasa değişikliği uyarınca, İl İlköğretim Müdürlükleri için aday olan eğitimciler arasında, il genelindeki okul müdür ve müdür yardımcılarının katılımıyla seçim yapıldı. Yasa gereğince okul müdürleriyle müdür yardımcıları oy hakkına sahip oldu.
Geçen yıl yapılan yasa değişikliği uyarınca İlköğretim Müdürlüğü için aday olan eğitimciler için 8 Ocak Cuma günü il eğitim müdürlüklerinde seçim yapıldı. Seçimler sırasında “skandal” olarak nitelendirilebilecek bir uygulama yaşandı. Batı Trakya’daki Türk azınlık ilkokullarında görevli okul müdür ve müdür yardımcılarına oy hakkı tanınmadı.
Bu arada, azınlık öğretmenlerine oy hakkı tanınmazken, İl İlköğretim Müdürlüğü için bir azınlık mensubu öğretmenin aday olmasına izin verildi.
İskeçe İli SÖPA Mezunu Azınlık Okulları Öğretmenler Derneği, İl İlköğretim Müdürü seçimlerinde uğradıkları haksızlığı Eğitim Bakanı Nikos Filis’e iletti. Dernek Başkanı Nurettin Kıyıcı ve Genel Sekreteri İrfan Kalfa imzalı yazıda, azınlık mensubu öğretmenler aleyhine haksız uygulamanın kabul edilemez olduğu vurgulandı. Yazıda, 2014 yılında kabul edilen yasayla azınlık eğitiminin idari olarak devlet eğitim sistemine bağlanmış olmasına rağmen, azınlık üyesi öğretmenlere oy hakkı tanınmadığı hatırlatılarak, bunun nasıl açıklandığı soruldu.
Bakana gönderilen yazıda diğer bazı sorunlar da dile getirildi ve bu sorunların defaatle dile getirilmesine rağmen bugüne kadar herhangi bir çözüme ulaşılamadığı belirtildi.
Bakana gönderilen yazıda aşağıdaki ifadelere yer verildi:
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Με το έγγραφό μας αυτό ως Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων Ν. Ξάνθης - Αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) επανερχόμαστε για ακόμη μια φορά σε προβλήματα που έχουμε θίξει κατ’ επανάληψη αλλά δυστυχώς δεν έχουμε δει να προωθούνται λύσεις.
Συγκεκριμένα:
1. Η αύξηση ωραρίου των Διευθυντών των Μειονοτικών Σχολείων (αρ.πρωτ. Φ.8.2./2.4/6976/4-9-2015 έγγραφο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης), κατ’ εξαίρεση από τις κείμενες διατάξεις που αφορούν το ωράριο Διευθυντών και Υποδιευθυντών, οδηγεί αυτόματα σε ραγδαία μείωση των θέσεων εργασίας των συναδέλφων που εργάζονται ως απόφοιτοι της Ε.Π.Α.Θ. στα σχολεία αυτά. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η επιλογή αυτή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης έχει σα στόχο την εξοικονόμηση πόρων και άρα δημοσιονομικό προσανατολισμό. Καταρρίπτεται όμως κάθε τέτοιος ισχυρισμός από την αντίστοιχη μείωση του ωραρίου των χριστιανών συνάδελφων στα σχολεία μας και άρα την ανάγκη απασχόλησης περισσοτέρων χριστιανών συναδέλφων. Υπό την έννοια αυτή θεωρούμε ότι η επιλογή αυτή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, βάζει διαχωριστικές γραμμές μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων δασκάλων και ιδίως όταν πρόσφατα έχει ψηφιστεί διάταξη με την οποία απαγορεύεται στους Μουσουλμάνους πτυχιούχους των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων να διδάσκουν στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των Μειονοτικών Σχολείων (άρθρο 64 παρ. 1 Ν.4310/2014,ΦΕΚ Α 258/ 8.12.2014). Πρέπει να αρθεί αυτή η διάκριση και αδικία σε βάρος των Μειονοτικών Δασκάλων.
2. Κατά τη διαδικασία εκλογής Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Μουσουλμάνα δασκάλα Μειονοτικού προγράμματος υπέβαλλε υποψηφιότητα. Δεν χορηγείται όμως δικαίωμα ψήφου στους Μουσουλμάνους Διευθυντές των Μειονοτικών Σχολείων. Δηλαδή δίδεται δικαίωμα εκλέγεσθαι αλλά όχι εκλέγειν! Και όλα αυτά την ώρα που καταργήθηκε η ξέχωρη διοικητική δομή της Μειονοτικής Εκπαίδευσης και εντάχθηκε καθ’ όλα και αδιακρίτως στην διοικητική δομή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πώς δικαιολογείται στην εποχή μας η απαγόρευση συμμετοχής σε δημοκρατική εκλογή θεσμικών παραγόντων; Υπάρχει κάποιος που να πιστεύει ότι μια προσφυγή κατά των νομοθετικών διοικητικών πράξεων που προαναφέρουμε δεν θα κηρύξει αντισυνταγματικές διατάξεις και διοικητικές πράξεις;
Υποπερίπτωση αυτής της επιλογής διακρίσεων αποτελεί και η μη συμμετοχή αιρετών στην Επιτροπή Συνεντεύξεων για την εκλογή Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τον Σύλλογό μας, ενώ αντίθετα συμμετέχουν θεσμικά αιρετοί των Διδασκαλικών Συλλόγων των χριστιανών συναδέλφων.
3. Περίπου 60 Μειονοτικά Σχολεία έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια στον βωμό των συγχωνεύσεων με αιτιολογία το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας. Στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης από τα 76 σχολεία που υπήρχαν έχουν απομείνει 46. Κάθε περαιτέρω μείωση των Μειονοτικών Σχολείων σηματοδοτεί μια πορεία σύνθλιψης της Μειονοτικής Εκπαίδευσης και της ερημοποίησης της υπαίθρου.
4. Σας υπενθυμίζουμε ότι έχουν να διενεργηθούν προσλήψεις πτυχιούχων της Ε.Π.Α.Θ. από το 2009. Από τότε μέχρι σήμερα συνταξιοδοτήθηκαν 67 συνάδελφοι. Η ταλαιπωρία της κάλυψης των κενών οργανικών θέσεων πρέπει να τελειώσει με τον μόνιμο διορισμό στα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Τα παραπάνω τέσσερα θέματα αποτελούν αναχρονιστικά και συντηρητικά αναχώματα που τίθενται στην ομαλή λειτουργία της Μειονοτικής Εκπαίδευσης. Δεν είστε αυτός που τα δημιούργησε και δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε ότι είστε αυτός που θα τα συντηρήσει. Ευελπιστούμε στη συνδρομή σας και βεβαίως θα επιθυμούσαμε είτε να σας συναντήσουμε όποτε το επιθυμείτε στο Υπουργείο είτε πολύ καλύτερα να σας υποδεχθούμε και να σας φιλοξενήσουμε στη Θράκη.