FOTO HΑΒER | Celal Bayar Azınlık Lisesi'nden bu yıl 102 öğrenci mezun oldu
Gümülcine Celal Bayar Azınlık Lisesi'ni başarıyla tamamlayan öğrenciler için mezuniyet töreni düzenlendi. Bu yıl 102 öğrenci mezuniyet sevinci yaşadı.
Gümülcine Celal Bayar Azınlık Lisesi, 2025 eğitim-öğretim yılını anlamlı bir mezuniyet töreniyle noktaladı.
Batı Trakya Türk toplumunun köklü eğitim kurumlarından biri olan okulda altı yıllık eğitimlerini başarıyla tamamlayan 102 öğrenci, düzenlenen törenle diplomalarını alarak yeni hayat yolculuklarına uğurlandı. Duygu dolu anların yaşandığı gece, öğrencilerin yanı sıra aileleri, öğretmenleri ve davetlileri bir araya getirdi.
Yassıköy’deki bir etkinlik salonunda gerçekleştirilen mezuniyet törenine Türkiye’nin Gümülcine Başkonsolosu Aykut Ünal ve eşi İlayda Ünal, Celal Bayar Azınlık Lisesi Müdürü İsmail Yücel, öğretmenler ile Encümen Heyeti üyeleri Şükrü Hacı ve Emine Hüseyinoğlu katıldı.
Toplu hatıra fotoğrafı çekimiyle başlayan program, protokol konuşmalarıyla devam etti.
“BİR ÇINARIN MEZUNLARI”
İlk konuşmayı yapan Encümen Heyeti Üyesi Şükrü Hacı, mezun öğrencilerin milli ve manevi değerlere bağlı bireyler olarak yetişmelerinde ailelerin ve öğretmenlerin büyük emek sahibi olduğunu belirtti.
Celal Bayar Azınlık Lisesi’nin köklü geçmişine vurgu yapan Hacı, öğrencilerin nerede yaşarlarsa yaşasınlar kültürlerine ve kimliklerine sahip çıkmaları gerektiğini ifade etti. Gençlere karşılaşacakları zorluklar karşısında yılmamaları tavsiyesinde bulunan Hacı, Encümen Heyeti olarak her zaman onların yanında olmaya devam edeceklerini söyledi.
“MEZUNİYET, EMEĞİN VE AZMİN SONUCUDUR”
Okul Müdürü İsmail Yücel ise mezuniyetin yıllar süren emek, sabır ve kararlılığın bir sonucu olduğunu dile getirdi. Öğrencilerin eğitim hayatları boyunca çeşitli zorluklarla mücadele ettiklerini ancak hiçbir zaman pes etmediklerini belirten Yücel, gençlerin toplumun geleceğini şekillendirecek en önemli güç olduğunu ifade etti.
Başarının yalnızca sınavlardan yüksek not almak anlamına gelmediğini vurgulayan Yücel, asıl başarının iyi insan olmak ve topluma fayda sağlayabilmek olduğunu söyledi.
“Bilimin, sanatın, teknolojinin, adaletin ve insanlığın ışığında yürüyen bireyler olacağınıza olan inancım sonsuzdur” diyen Yücel, öğrencilere gelecekteki yaşamlarında başarılar diledi.
VELİLERE VE ÖĞRETMENLERE TEŞEKKÜR
Müdür Yardımcısı Poli Lakaki de yaptığı konuşmada okul yıllarının yalnızca akademik bilgi edinilen bir süreç olmadığını, aynı zamanda dostlukların kurulduğu, tecrübelerin kazanıldığı ve kişisel gelişimin şekillendiği önemli bir dönem olduğunu ifade etti.
Mezun öğrencilerin artık kendi geleceklerini inşa edecek bilgi ve değerlere sahip bireyler olarak hayata atıldıklarını belirten Lakaki, öğrencilerin başarısında büyük pay sahibi olan ailelere teşekkür ederek okul-aile iş birliğinin önemine dikkat çekti.
BAŞKONSOLOS ÜNAL: “HAYATIN YENİ EVRESİNE GEÇİYORSUNUZ”
Türkiye’nin Gümülcine Başkonsolosu Aykut Ünal da mezuniyet töreninde yaptığı konuşmada öğrencilere seslendi.
Celal Bayar Azınlık Lisesi’nin Türk-Yunan dostluğunun sembollerinden biri olduğunu belirten Ünal, mezun olan gençlerin hayatlarında yeni bir döneme adım attıklarını söyledi.
Diplomanın yalnızca bir belge olmadığını, öğrencilerin, ailelerin ve öğretmenlerin ortak emeğinin bir sonucu olduğunu ifade eden Ünal, eğitim sürecinin yalnızca bilgi kazandırmakla kalmayıp karakter inşasına da katkı sağladığını vurguladı.
Gençlere bilimin ışığından ayrılmamaları ve vicdanlarını rehber edinmeleri tavsiyesinde bulunan Başkonsolos Ünal, “Bugün gururla alacağınız diplomaların arkasında aileniz ve eğitimcilerinizin büyük emeği bulunmaktadır. Anavatan Türkiye’nin selam ve tebriklerini iletiyor, hepinize başarılar diliyorum” dedi.
Başkonsolos Ünal'ın konuşmasının tamamı şöyle:
Türk-Yunan dostluğunun sembolü olan okulunuzun Bu özel gününde sizlerle birlikte olmak benim için büyük bir mutluluk.
Öncelikle tatilinizin tadını çıkarın. Ama bu tatilin de bir mola olduğunu bilin. Neden mola? Çünkü hayatın yeni evresine geçiyorsunuz, bir üst lige çıkıyorsunuz. İyi dinlenin, enerji depolayın, eğlenin.
Eğitim, yalnızca bilgi edinme süreci değildir. Sadece bugünümüzü değil, geleceğimizi de şekillendiren en güçlü araçlardan biridir. Çift yönlü bir yoldur. Kalplere dokunan eğitim en verimli eğitimdir. Mesleğine, kendisine, toplumuna saygı duyan bir öğretmenin layıkıyla işini yapması ve işine odaklanması, öğrenciyi ve veliyi cesaretlendirmesi ve tabii ki ailenin desteği; unutulmayacak izler bırakır.
Bugün alacağınız diploma sadece bir belgeden ibaret değildir. Kolektif bir emeğin karşılığıdır.
Okul sıralarında yalnızca müfredatı öğrenmiyoruz. Dostluğu, dayanışmayı da öğreniyoruz. Öğrenim hayatımıza baktığımızda belki sınavların stresini, yetiştirmeye çalıştığımız ödevleri hatırlıyoruz. Ama bunların yanında kahkahalarımızı, okul koridorlarında kurduğumuz hayalleri ve bize inananları da hatırlıyoruz.
Çünkü eğitim, sadece aklı değil, karakteri de inşa eden bir süreçtir.
Artık önünüzde yeni yollar, yeni hedefler ve yeni sorumluluklar olacak. Hayat size birçok soru soracak. Bu soruların cevaplarını bulurken en büyük rehberiniz, eğitiminiz ve kazandığınız değerler olacaktır. Bilimin ışığından ayrılmadan, vicdanınızı pusulanız yaparak ilerlediğiniz sürece hem kendiniz hem de Azınlık için güzel işler başaracağınıza inanıyorum.
Bugün gururla alacağınız diplomaların arkasında aileniz ve eğitimcilerin dahil olduğu dev bir çabanın olduğunu hiçbir zaman unutmayın.
Anavatan Türkiye’nin selamları ve tebriklerini de ileterek başarılar diliyorum.
MÜZİK VE HALK OYUNLARI GÖSTERİSİ
Tören kapsamında Mehmet Mustafa ve Akif Konak yönetimindeki okul müzik grubu sahne alırken, öğrencilerden oluşan zeybek ekibi de halk oyunları gösterisi sundu.
Programın devamında öğrenciler isimleri tek tek okunarak sahneye davet edildi. Mezunlara öğretmenleri ve okul yöneticileri tarafından çiçekler ile mezuniyet belgeleri takdim edildi.
Gecenin sonunda mezun öğrencilerin yer aldığı özel film gösterimi sunulurken, duygu dolu anlar yaşandı.
OKUL BİRİNCİLERİ BELLİ OLDU
Bu yıl Celal Bayar Azınlık Lisesi’nde okul birinciliğini 20 tam puanla Kaan Yücel, Gamze Mahmut Ali ve Melike Nuri paylaştı.
19,8 puanla Sinem Ahmet ikinci olurken, 19,6 puanla Şule Mehmet Elif Mustafa ve Berra Perende üçüncülüğü paylaştı.
Mezuniyet töreni, öğrencilerin keplerini havaya fırlatması ve aileleriyle birlikte hatıra fotoğrafları çektirmesiyle sona erdi. Duygusal anların yaşandığı gecede, genç mezunlar gelecek hayallerine doğru ilk adımlarını atmanın heyecanını yaşadı.