Zeybek: OSDE 2026 başvuru platformu hala açılmadı
Zeybek, OSDE 2026 (Çiftçi Tek Destek Başvurusu) platformunun hala açılmamasına tepki göstererek hükümeti verdiği sözleri tutmamakla eleştirdi.
İskeçe Bağımsız Milletvekili Hüseyin Zeybek, OSDE 2026 (Çiftçi Tek Destek Başvurusu) platformunun hala açılmamasına tepki göstererek hükümeti verdiği sözleri tutmamakla eleştirdi.
Zeybek, hükümetin platformun 22 Haziran’a kadar açılacağı yönünde taahhütte bulunduğunu ancak bu tarihin geçmesine rağmen sürecin başlamadığını belirtti.
“Çiftçiler plan yapamıyor”
Zeybek, yaşanan gecikmenin çiftçi ve sürü sahipleri için ciddi belirsizlik yarattığını ifade ederek, üreticilerin faaliyetlerini planlayamadığını ve “Çiftçi Kartı”nın da aktif hale getirilemediğini söyledi.
Gecikmenin ilerleyen aylarda tarımsal destek ödemelerinde de aksamalara yol açabileceği uyarısında bulundu.
“Sistemsel sorunlar çiftçiye yük oluyor”
Açıklamasında OPEKEPE kurumundaki sorunlara da değinen Zeybek, tarımsal destek sistemindeki aksaklıkların ve yönetim hatalarının maliyetinin çiftçilere yüklendiğini savundu.
Zeybek, hükümete çağrıda bulunarak OSDE 2026 başvuru platformunun derhal açılmasını ve tarımsal destek ödemelerinin düzenli şekilde yapılmasını istedi.