19 bin kişi ehliyetsiz araba sürüyormuş
Trafik polisi, 2026 yılının ilk beş ayında ehliyetsiz araç kullanan sürücülere yönelik 19 binden fazla ihlal tespit etti.
Trafik polisi, 2026 yılının ilk beş ayında ehliyetsiz araç kullanan sürücülere yönelik 19 binden fazla ihlal tespit etti.
Kathimerini tarafından aktarılan verilere göre, Ocak-Mayıs döneminde ülke genelinde 19.060 vaka kayıtlara geçti. Bu sayı, 2025’in aynı dönemindeki 19.211 vakaya göre hafif bir düşüş gösterdi.
Buna karşın Attika bölgesinde ihlaller arttı. Bölgede 9.180 vaka tespit edilirken, bu rakam geçen yıl 6.861 olarak kaydedilmişti.
Uzmanlar, ihlallerin artışında genç sürücülerin kuralları ihmal etmesi, bazı kişilerin ehliyetsiz araç kullanması ve denetimlerin sıkılaştırılmasının etkili olduğunu belirtiyor.
Mevcut yasal düzenlemelere göre ehliyetsiz araç kullananlara 700 euro para cezası uygulanırken, ehliyet sahibi olanların belgesi bir yıl süreyle askıya alınabiliyor ve araç plakalarına 30 gün el konulabiliyor.
Ehliyeti iptal edildiği halde araç kullanan sürücüler ise 1 yıla kadar hapis ve 2.000 eurodan başlayan para cezalarıyla karşı karşıya kalabiliyor.