Foto IBO
Foto IBO
Espressor Coffee
Espressor Coffee

Οι πολίτες αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες: Ξεκίνησε η ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης 

Ξεκίνησε η ψηφιακή αξιολόγηση δημοσίων υπηρεσιών στην Ελλάδα – Οι πολίτες βαθμολογούν κράτος και δήμους μέσω της πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr.

Οι πολίτες αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες: Ξεκίνησε η ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης 

Η Ελλάδα θέτει σε λειτουργία μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα μέσω της συμμετοχής των πολιτών. Το σύστημα παρουσιάστηκε σε διυπουργική σύσκεψη υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και υλοποιείται από το Υπουργείο Εσωτερικών σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Περίπου 5 εκατομμύρια πολίτες και νόμιμοι κάτοικοι της χώρας μπορούν να συμμετέχουν εθελοντικά συμπληρώνοντας το ψηφιακό ερωτηματολόγιο μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr, κάνοντας είσοδο με τους προσωπικούς τους κωδικούς Taxisnet. Η πρώτη περίοδος αξιολόγησης ολοκληρώνεται στις 24 Μαΐου 2025 και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις αρχές Ιουνίου.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις και καλύπτει περισσότερες από 45 δημόσιες υπηρεσίες και φορείς. Οι πολίτες μπορούν να βαθμολογήσουν την ποιότητα των υπηρεσιών από 1 έως 10, καθώς και να προσθέσουν σχόλια και προτάσεις. Ανάμεσα στις υπηρεσίες περιλαμβάνονται ο e-ΕΦΚΑ, η ΑΑΔΕ, το Κτηματολόγιο, η ΔΥΠΑ, οι δήμοι (καθαριότητα, φωτισμός, παιδικές χαρές, πάρκινγκ) και ψηφιακές υπηρεσίες όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και το gov.gr.

Η διαδικασία διεξάγεται με σεβασμό στην ιδιωτικότητα: δεν συλλέγονται προσωπικά δεδομένα, παρά μόνο το φύλο, η ηλικιακή ομάδα και η γεωγραφική περιοχή των συμμετεχόντων. Κάθε πολίτης μπορεί να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο μόνο μία φορά. Τα συγκεντρωμένα δεδομένα θα δημοσιεύονται ως ανοιχτά δεδομένα (open data) με γραφήματα, χάρτες και άλλα εργαλεία οπτικής απεικόνισης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε πως «ζητάμε λίγα λεπτά από τον χρόνο των πολιτών για να μας δείξουν πού υπάρχουν προβλήματα, ώστε να γίνουμε καλύτεροι. Είναι ένα ουσιαστικό εργαλείο λογοδοσίας και διαφάνειας».

Οι δομές δημόσιας υγείας προς το παρόν δεν συμπεριλαμβάνονται στην αξιολόγηση, καθώς το Υπουργείο Υγείας αναπτύσσει ξεχωριστό σύστημα για τα νοσοκομεία και τις μονάδες φροντίδας. Για υπηρεσίες με προσωπική εξυπηρέτηση, όπως τα ΚΕΠ, θα εφαρμοστεί ένα επιπλέον μοντέλο αξιολόγησης μέσω προσωποποιημένου συνδέσμου στο κινητό τηλέφωνο του πολίτη.

Ο Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος τόνισε ότι η αξιολόγηση αφορά τις υπηρεσίες και όχι τους υπαλλήλους, και ότι πρόκειται για ένα ουσιαστικό βήμα προς έναν πιο σύγχρονο και φιλικό δημόσιο τομέα. «Ό,τι μετριέται, μπορεί να βελτιωθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε ότι η επικοινωνία με τους πολίτες θα γίνεται με ασφαλείς ειδοποιήσεις (push notifications) στο κινητό και όχι μέσω SMS ή e-mail.

Τα δεδομένα θα αναλύονται ανά γεωγραφική περιοχή, ηλικιακή ομάδα, τύπο υπηρεσίας και ταχυδρομικό κώδικα, με στόχο τον ακριβέστερο εντοπισμό των προβλημάτων και τη βελτίωση της δημόσιας διοίκησης με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.

Millet gazetesi logo
© 2025 Millet Media
KÜNYE
MİLLET MEDİA Kollektif Şirketi
Genel Yayın Yönetmeni: Cengiz ÖMER
Yayın Koordinatörü: Bilal BUDUR
Adres: Miaouli 7-9, Xanthi 67100, GREECE
Tel: +30 25410 77968
E-posta: info@milletgazetesi.gr
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
MİLLET MEDİA O.E.
Υπεύθυνος - Διευθυντής: ΟΜΕΡ ΖΕΝΓΚΙΣ
Συντονιστής: ΜΠΟΥΝΤΟΥΡ ΜΠΙΛΑΛ
Διεύθυνση: ΜΙΑΟΥΛΗ 7-9, ΞΑΝΘΗ 67100
Τηλ: +30 25410 77968
Ηλ. Διεύθυνση: info@milletgazetesi.gr