Τα Ελληνικά ΜΜΕ είναι τα πιο αναξιόπιστα του κόσμου

Την τελευταία θέση παγκοσμίως καταλαμβάνει η Ελλάδα σε σχέση με την αξιοπιστία των μέσων ενημέρωσης. Την έρευνα διεξήγαγε το Pew Research Center και η Ελλάδα σε

Τα Ελληνικά ΜΜΕ είναι τα πιο αναξιόπιστα του κόσμου

Την τελευταία θέση παγκοσμίως καταλαμβάνει η Ελλάδα σε σχέση με την αξιοπιστία των μέσων ενημέρωσης.

Την έρευνα διεξήγαγε το Pew Research Center και η Ελλάδα σε όλους τους δείκτες βρίσκεται κάτω από χώρες όπως η Κολομβία, η Σενεγάλη, η Τυνησία, η Βενεζουέλα και άλλες.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το κέντρο ερευνών Pew Research Center σχετικά με το ποσοστό αξιοπιστίας που απολαμβάνουν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης από τους πολίτες σε 38 χώρες, τα αποτελέσματα για τη χώρα μας είναι αποκαρδιωτικά, καθώς σύμφωνα με την γνώμη των πολιτών, τα Ελληνικά μέσα είναι τα πιο αναξιόπιστα στον κόσμο.
 
Οι πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο συμφωνούν πως τα μέσα ενημέρωσης πρέπει να είναι αμερόληπτα στην κάλυψη των πολιτικών ζητημάτων, ωστόσο όπως δείχνει η έρευνα αναφορικά με πολλά πολιτικά ζητήματα οι πολίτες πιστεύουν πως τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους και δεν παρουσιάζουν αντικειμενικά τις εξελίξεις. Αυτό που δείχνει επίσης η έρευνα είναι το μεγάλο ποσοστό πόλωσης που υπάρχει στην κάλυψη των νέων, με μεγάλες αντιθέσεις ακόμα στις απόψεις των πολιτών του ίδιου κράτους, με μεγαλύτερο παράδειγμα τις ΗΠΑ. 

Η εξάρτηση και η εύνοια των μέσων προς τα πολιτικά κόμματα είναι το μεγαλύτερο σημείο τριβής ανάμεσα σε πολίτες και μέσα και είναι αυτό ακριβώς αυτό το σημείο στο οποίο εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα αξιοπιστίας. Μόλις το 58% των πολιτών στα 38 συμμετέχοντα κράτη λένε ότι τα μέσα στις χώρες τους κάνουν καλή δουλειά και κρατάνε ίσες αποστάσεις ως προς τα κόμματα, ενώ το 44% δηλώνουν πως δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι. Και παρόλο που στην πλειοψηφία τους οι πολίτες είναι σχετικά ικανοποιημένοι, σε 20 από τις 38 χώρες η εικόνα αντιστρέφεται. Με πρωταγωνίστρια την Ελλάδα και ακολουθούμενη από τις Νότια Κορέα, Λίβανο, Ισπανία και Χιλή, 6 στους 10 υποστηρίζουν πως οι ειδήσεις δεν είναι αντικειμενικές. 

Η ψηφιακή τεχνολογία επηρεάζει τις συνήθειες των ειδήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο, αν και η χρήση της εξακολουθεί να απέχει πολύ από την  καθολική χρήση. Συνολικά, ένας μέσος όρος 42% μεταξύ των 38 χωρών που ερωτήθηκαν λένε ότι διαβάζουν ειδήσεις στο διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Σε 14 χώρες, οι μισοί ή περισσότεροι ενήλικες ενημερώνονται καθημερινά από το διαδίκτυο. Σε γενικές γραμμές, η πρόσβαση στο διαδίκτυο έχει αποδειχθεί ότι είναι υψηλότερη στις πλουσιότερες χώρες και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μεγαλύτερη πιθανότητα χρήσης του Διαδικτύου για ειδήσεις. Για παράδειγμα, το 61% στην Αυστραλία ενημερώνεται καθημερινά από το διαδίκτυο, έναντι μόλις ενός 20% στην Σενεγάλη. 

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η συντριπτική πλειοψηφία ενδιαφέρεται για νέα που συμβαίνουν εντός της χώρας ή το πολύ στον πολύ στενό περίγυρο της. Δύο στους τρεις και στις 38 χώρες ασχολούνται με τοπικά και εθνικά νέα, ενώ μόλις σε έξι χώρες το ενδιαφέρον για τα παγκόσμια νέα αυξάνεται. 

Διαφοροποίηση υπάρχει επίσης στο ηλικιακό προφίλ των ερωτηθέντων, με τους νεότερους να ενημερώνονται πιο πολύ από το διαδίκτυο, ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ενημερώνονται από τις παραδοσιακές μορφές ενημέρωσης.

 

Millet gazetesi logo
© 2024 Millet
KÜNYE
MİLLET MEDİA Kollektif Şirketi
Genel Yayın Yönetmeni: Cengiz ÖMER
Yayın Koordinatörü: Bilal BUDUR
Adres: Miaouli 7-9, Xanthi 67100, GREECE
Tel: +30 25410 77968
E-posta: info@milletgazetesi.gr
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
MİLLET MEDİA O.E.
Υπεύθυνος - Διευθυντής: ΟΜΕΡ ΖΕΝΓΚΙΣ
Συντονιστής: ΜΠΟΥΝΤΟΥΡ ΜΠΙΛΑΛ
Διεύθυνση: ΜΙΑΟΥΛΗ 7-9, ΞΑΝΘΗ 67100
Τηλ: +30 25410 77968
Ηλ. Διεύθυνση: info@milletgazetesi.gr