“240 İmam Yasası”na bayılan imamlar: “Azınlığı, Başkonsolosluğun insafına terketmeyin”
Azınlığı Başkonsolosluğun insafına terketmeyin, çağrısında bulunan ve kendilerine “din öğretmeni” diyen bazı kişilerin girişimi Azınlık kamuoyunda tepkiyle karş
Azınlığı Başkonsolosluğun insafına terketmeyin, çağrısında bulunan ve kendilerine “din öğretmeni” diyen bazı kişilerin girişimi Azınlık kamuoyunda tepkiyle karşılandı.
Azınlık mensubu bir grup "din öğretmeni", hükümete gönderdikleri mektupla, "240 İmam Kanunu"nda yapılması plânlanan düzenleme için milletvekillerinden parlamentoda oy ve imza istedi.
"Rodop Din Öğretmenleri" adı altında bazı Azınlık mensubu şahısların, "ilgili mercilere" ve milletvekillerine imzalamaları için destek amaçlı bir yazı görderdikleri yerel yunan basınında yer aldı. İntenet ortamında yayınlanan yazıda milletvekili ve yönetimden 240 İmam Yasası'nın uygulanması için destek talep eden kişilerin bir çoğunun bu olaydan haberi ve onayı olmadığı, Azınlık kamuoyunda tartışma konusu oldu. Listede ismi geçen Kırmahalle Camii Hatibi Ahmet Kasap konu ile ilgili basına bir Kınama göndererek bu işle bir alakası olmadığını ve bunu hazırlayanlarla en kısa zamanda yargı önünde hesaplaşacağını belirtti.
Sözkonusu KINAMA şu şekildedir:
“KINAMA 24 / 12 / 2012 Gümülcine (Komotini)
“Azınlığı Konsolosluğun İnsafına Bırakmayın” başlığını taşıyan ve Rodop Din Görevlileri tarafından yayınlandığı iddia edilen bir haberde uzaktan yakından ilgim olmadığını ve ismimin kullanıldığına şahit oldum. Birileri tarafından servis edilen ve bizleri Türkiye Cumhuriyeti Başkonsolosluğu ile karşı karşıya getirmek isteyen art niyetli kimseleri kınıyor ve en kısa zamanda sözkonusu mekanizma ile adalet huzurunda hesaplaşacağımı ifade etmek isterim.
Kamuoyuna saygılarımla.
Kırmahalle Camii Hatibi AHMET KASAP”
Din öğretmenlerinin değil, aklı başında sorumlu bir Müslüman’ın bile böyle bir metnin altına imza atmasının söz konusu olamayacağı konuşuluyor. Bu yüzden ciddi din görevlilerinin tümünün Azınlık seçilmiş müftülüklerine bağlı olarak çalışmayı seçmiş olamalarının nedeninin de bu olduğu belirtiliyor.
Yunan basınında konuyla ilgili haber şu şekildedir:
ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ ΡΟΔΟΠΗΣ
"Μην αφήνετε την μειονότητα στο έλεος του προξενείου"
Οι ιεροδιδάσκαλοι της Ροδόπης καταγγέλουν την εγκατάλειψη της μουσουλμανικής μειονότητας στο έλεος του τουρκικού προξενείου, αφού ενώ προβλέπονται 240 Ιμάμηδες στις 3 νόμιμες Μουφτείες της Θράκης, αυτήτη στιγμή υπάρχουν μόνο 90 αφήνοντας έτσι την μειονότητα έρμαιο των ψευδοιμάμηδων που δουλεύουν για το προξενείο.
Ζητάνε από την κυβέρνηση να μην τους ρίχνει στην αγκαλιά της Άγκυρας, και να αναλάβουν την προστασία της μειονότητας εφαρμόζοντας τους ψηφισμένους νόμους.
"Η Ελληνική Βουλή έχει ψηφίσει διάφορους νόμους που δείχνουν την φροντίδα της για την μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης και την απόφασή της να εγγυάται την ισότητα και ισοπολιτεία χριστιανών και μουσουλμάνων. Πχ ο νόμος 2451/1995 αποτελεί μια τομή για την ιστορία της μουσουλμανικής μειονότητας καθώς για πρώτη φορά το Ελληνικό Κράτος διασφαλίζει την εισαγωγή των νέων μας στα Πανεπιστήμια της χώρας με τρόπο που να ξεπερνά το πρόβλημα της γλώσσας. Το ειδικό ποσοστό εισαγωγής των μουσουλμάνων μαθητών της Θράκης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας το οποίο δεν λειτουργεί εις βάρος κανενός άλλου, επέτρεψε τα παιδιά μας να σπουδάζουν στην Ελλάδα.
Το 2007 η Ελληνική Πολιτεία ψήφισε το νόμο 3536 σύμφωνα με τον οποίο το ελληνικό κράτος ανέλαβε να καταβάλλει τη μισθοδοσία 240 Ιμάμηδων στις 3 νόμιμες Μουφτείες της Θράκης για 9 μήνες κάθε χρόνο.
Ο νόμος αυτός προκάλεσε μια τρομερή επίθεση και αντίδραση των δυνάμεων που δεν εργάζονται για την ειρηνική συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων της Θράκης. Τότε δήλωσαν ότι δεν θα αφήσουν το νόμο αυτό να λειτουργήσει.
Εμείς πιστέψαμε ότι οι νόμοι του Κράτους πρέπει να εφαρμόζονται και χαιρετίσαμε την ψήφιση του νόμου ως ένα ακόμα μέτρο ισοπολιτείας αλλά και απόδειξης ότι η Ελλάδα θεωρεί ότι η μειονότητα της Θράκης έχει θρησκευτικό χαρακτήρα και αυτόν προστατεύει όπως υπαγορεύει το Ελληνικό Σύνταγμα αλλά και οι διεθνείς συνθήκες.
Δυστυχώς διαψευστήκαμε. Παρά τις υποσχέσεις, ο νόμος τελικά δεν εφαρμόστηκε και όσοι υποβάλλαμε υποψηφιότητα για να προσληφθούμε ως Ιμάμηδες με την διαδικασία που προέβλεπε το ελληνικό κράτος, με δημοσιότητα, διαφάνεια και αξιοκρατία, δεχθήκαμε και δεχόμαστε συνεχώς προσωπικές επιθέσεις από τους γνωστούς κύκλους.
Πολλοί από εμάς, για να υπερασπιστούμε την αξιοπρέπειά μας και την επιλογή μας, αναγκαστήκαμε να προσφύγουμε στα Δικαστήρια όπου δικαιωθήκαμε. Το Εφετείο Θράκης (απόφαση 50/2012) είπε ότι κακώς δεν εφαρμόστηκε ο νόμος και ότι το Κράτος πρέπει να μας αποζημιώσει.
Η αποζημίωση όμως δεν είναι το θέμα. Για μας το βασικό ζήτημα εκτός από την αξιοπρέπειά μας που την κερδίσαμε ξανά χάρη στην ελληνική δικαιοσύνη, είναι τι θέλει να κάνει η Πολιτεία στην Θράκη.
Θέλει να στηρίξει την μουσουλμανική μειονότητα; Θέλει να είναι ο εγγυητής της ισοπολιτείας και ισονομίας; Θέλει να δώσει ευκαιρίες στα παιδιά μας για να είναι υπερήφανοι μουσουλμάνοι Έλληνες πολίτες; Θέλει να διατηρήσουμε την πίστη μας όπως την είχαν οι πατέρες και οι παππούδες μας ή θα αφήσει ξένους να την αλλάξουν σιγά σιγά και ύπουλα; Θέλει να ακούσει όσους θέλουμε να ζήσουμε ήσυχα, ειρηνικά και χωρίς προβλήματα με στόχο την κοινή ευημερία όλης της περιοχής;
Περιμένουμε την δικαίωσή μας για την απόφασή μας να σεβαστούμε το νόμο της Ελληνικής Πολιτείας εδώ και 5 χρόνια. Εδώ και 5 χρόνια το Κράτος κάθε φορά προβλέπει όλο και λιγότερες θέσεις για Ιεροδιδασκάλους με συμβάσεις 9 μηνών (από 240 τώρα έχει φτάσει στους 90) και ποτέ δεν προχωρά σε προσλήψεις. Σήμερα κανένας ιεροδιδάσκαλος δεν υπηρετεί στη Θράκη. Γιατί; 5 χρόνια ακούμε δικαιολογίες.
Πόσο καιρό νομίζετε ότι μπορούμε να αντέξουμε τις προσωπικές επιθέσεις; Πόσο καιρό οι οικογένειές μας δεν θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς; Σε τι δρόμους μας σπρώχνετε;
Με μεγάλη μας χαρά μάθαμε ότι με πρωτοβουλία Βουλευτών διαφόρων κομμάτων προτείνεται τροπολογία για να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος του ελληνικού κράτους. Βεβαίως θα ήταν καλύτερα αν η τροπολογία προέβλεπε και την επίλυση του θέματος της πληρωμής των δεδουλευμένων των 49 Ιεροδιδασκάλων που νομίμως προσλήφθηκαν, δούλεψαν αλλά ποτέ δεν πληρώθηκαν.
Καταλαβαίνουμε όμως την δύσκολη οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η πατρίδα μας κι ας είναι τα χρήματα αυτά, η θυσία για να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος στη Θράκη.
Η τροπολογία αυτή είναι ένα μεγάλο βήμα της Ελλάδας, της πατρίδας μας, προς τη σωστή κατεύθυνση. Διασφαλίζει την θρησκευτική ελευθερία και αποδεικνύει ότι το άρθρο 13 του Συντάγματος ισχύει και στη Θράκη. Είναι επίσης μια μεγάλη ηθική ανταμοιβή για όλους εμάς τους Έλληνες πολίτες μουσουλμανικού θρησκεύματος που πιστεύουμε ότι ο δρόμος της Θράκης, ειδικά μέσα σε αυτές τις τόσο δύσκολες οικονομικές συνθήκες, είναι ο δρόμος της ειρηνικής συμβίωσης, του αλληλοσεβασμού και της εγγύησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ισοπολιτείας και της ισονομίας από την Ελληνική Πολιτεία.
Αξιότιμε κύριε Βουλευτή, σας ζητάμε να στηρίξετε με την υπογραφή και την ψήφο σας αυτή την τροπολογία που λύνει ένα μείζον θέμα για τη Θράκη, την μουσουλμανική μειονότητα και την Ελλάδα.
Οι Ιεροδιδάσκαλοι Ροδόπης:
ΜΕΜΕΤ Μουσταφά του Γιακούπ και της Χαφισέ, κατοίκου Κομοτηνής. ΑΛΗ ΑΜΕΤ Ριτβάν του Μεμέτ και της Ναφιέ, κατοίκου Αρριανών νομού Ροδόπης. ΑΜΕΤ ΑΛΗ Απτουλά του Μεμέτ και της Αϊσέ, κατοίκου Κομοτηνής, Μεσημβρίας 20. ΑΡΗΦ ΟΓΛΟΥ Γιουσούφ του Αρήφ και της Σαμπριέ, κατοίκου Εσοχής, νομού Ροδόπης. ΔΟΥΔΟΥΖΗ Χουσεΐν του Χαλήλ και της Αϊσέ, κατοίκου Κομοτηνής, Ματσούκας 25Β’. ΕΜΙΝ Αλή του Ιμπράμ και της Νεζιχά, κατοίκου Αρριανών νομού Ροδόπης. ΗΛΙΑΣ Χουσεΐν του Μεμέτ και της Εμινέ, κατοίκου Κομοτηνής Παντιχείου 9. ΙΜΠΡΑΜ ΟΓΛΟΥ Χασάν του Ιμπράμ και της Ανιφέ, κατοίκου Αρίσβη νομού Ροδόπης. ΚΑΛΗΝ ΜΕΜΕΤ Σουκρή του Καδήρ και της Φατμέ, κατοίκου Δροσιάς νομού Ροδόπης. ΚΑΜΠΕΡ ΣΑΔΟΥΛΑ Νιαζή του Αμέτ και της Σαμπριέ, κατοίκου Εσοχής νομού Ροδόπης. ΚΑΡΑ ΑΛΗ Αλή του Μουσταφά και της Ζεϊνέπ, κατοίκου Φιλύρας νομού Ροδόπης. ΚΑΡΑ ΑΛΗ Χασάν του Χακή και της Αζιζέ, κατοίκου Λυκείου νομού Ροδόπης. ΚΑΣΑΠ Αχμέτ του Αλή και της Εμινέ, κατοίκου Κομοτηνής, Αίμου, αδιέξοδο Β6. ΜΕΜΕΤ Γιακούπ του Μουσταφά και της Σαατέτ, κατοίκου Κομοτηνής Στενημάχου, αδιέξοδο Α1. ΜΕΧΜΕΤ Μεμέτ του Σαλή και της Αϊσέ, κατοίκου Σαπών νομού Ροδόπης. ΜΟΥΣΤΑΦΑ Μουζδάτ του Μουσταφά και της Ναϊντέ, κατοίκου Φιλύρας νομού Ροδόπης. ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣ Ιμπραήμ του Μεμέτ και της Ρεφικά, κατοίκου Εσοχής νομού Ροδόπης. ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣ Μεμέτ του Αχμέτ και της Τζεμιλέ, κατοίκου Εσοχής νομού Ροδόπης. ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣ Τζεμήλ του Αχμέτ και της Τζεμιλέ, κατοίκου Κομοτηνής, Τηλεμάχου 9, αδιέξοδος Γ’. ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣ Αμπτουρραχμάν του Τζεμήλ και της Ζηνέπ, κατοίκου Κομοτηνής, Τηλεμάχου 8, αδιέξοδος Γ’. ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣ Μουσταφά του Τζεμήλ και της Ζηνέπ, κατοίκου Κομοτηνής, Τηλεμάχου 9, αδιέξοδο Γ’. ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣ Ισμαήλ του Μεμέτ και της Ρεφικά, κατοίκου Εσοχής νομού Ροδόπης. ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣΗ Μεμέτ του Σαλή και της Τζεμιλέ, κατοίκου Εσοχής νομού Ροδόπης. ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΜΠΑΣΗ Χουσεΐν του Σαλή και της Τζεμιλέ, κατοίκου Κομοτηνής, Αιόλου 4, αδιέξοδο Γ’. ΝΤΕΔΕ Ιμπραήμ του Αμέτ και της Σεϊνέπ, κατοίκου Εσοχής νομού Ροδόπης. ΠΕΧΛΕΒΑΝ ΑΜΕΤ Μεμέτ του Αμέτ και της Αϊσέ, κατοίκου Εβρένου νομού Ροδόπης. ΠΙΣΚΑΛ ΙΣΜΑΗΛ Αμέτ του Αμέτ και της Αϊσέ, κατοίκου Αρριανών νομού Ροδόπης. ΡΕΤΖΕΠ ΧΟΥΣΕΪΝ Ριτβάν του Αλή και της Φατμέ, κατοίκου Εσοχής νομού Ροδόπης. ΣΑΡ ΧΑΣΑΝ Αλή του Αμέτ και της Τζεμιλέ, κατοίκου Μικρού Πιστού νομού Ροδόπης. ΣΕΜΕΡΤΖΗ Μεχμέτ του Χουσεΐν και της Αϊσέ, κατοίκου Κέχρου νομού Ροδόπης. ΤΟΠΑΛ ΑΜΕΤΟΓΛΟΥ Αχμέτ του Μουσταφά και της Σαζιέ, κατοίκου Αρσακείου νομού Ροδόπης. ΤΟΠΑΛ ΧΑΣΑΝ ΟΓΛΟΥ Αχμέτ του Χασάν και της Τζεμιλέ, κατοίκου Κάρδαμου νομού Ροδόπης. ΧΑΣΑΝ ΓΙΟΥΣΟΥΦ Αϊσέ του Μεμέτ και της Τζεμιλέ, κατοίκου Εσοχής νομού Ροδόπης. ΧΑΤΖΗ ΓΙΑΚΟΥΠ ΣΑΜΠΑΝ Χουσεΐν του Αχμέτ και της Ουρκιέ, κατοίκου Δροσιάς νομού Ροδόπης. ΧΑΤΙΠ ΙΣΜΑΗΛ Ιμπράμ του Μεμέτ και της Μπαριέ, κατοίκου Φιλύρας νομού Ροδόπης. ΧΑΦΟΥΖ ΜΕΜΕΤ Χασάν του Μεμέτ και της Φατμέ, κατοίκου Κομοτηνής, Ομήρου 8. ΜΕΜΕΤ Ιμπραχήμ του Χασάν και της Ραϊφέ, κατοίκου Παγουριών Κομοτηνής. ΑΪΑΖ Φατμέ, σύζυγος Αχμέτ, το γένος Δελή Μπεκήρ Μεμέτ και της Σερικέ, κατοίκου Κικιδίου νομού Ροδόπης. ΑΪΑΖ Μπουσρά του Αχμέτ και της Φατμέ, κατοίκου Κικιδίου νομού Ροδόπης"