Okullara dijital kayıt dönemi başlıyor
2022-2023 eğitim öğretim yılı için anaokulu ve ilkokullara kayıtlar 1 Mart’ta başlayacak.
Yeni eğitim - öğretim yılı için anaokulu ve ilkokullara kayıtların 1 -20 Mart tarihleri arasında “gov.gr” dijital platformu üzerinden yapılacağı belirtildi.
Velilerin ve ebeveynlerin, elektronik kayıt işlemlerini “proti-eggrafi.services.gov.gr” adresi üzerinden yapması gerektiği vurgulandı.
Kayıt işlemlerinin zamanında yapılması gerektiği aksi halde, 20 Mart’tan sonraki kayıtların gecikmiş sayılacağı ve İlköğretim Müdürünün onayına ihtiyaç olacağı kaydedildi.
İSKEÇE MÜFTÜLÜĞÜ'NDEN 'OKULLARIMIZA SAHİP ÇIKALIM' ÇAĞRISI
Öte yandan İskeçe Müftülüğü yayınladığı açıklamayla, Batı Trakya Müslüman Türk Azınlığı mensupları bütün veli ve ebeveynlerin çocuklarını azınlık ilkokullarına kaydetmeleri konusunda çağrıda bulundu.
İskeçe Müftülüğü’nden yapılan yazılı açıklama şöyle:
DUYURU
Önümüzdeki yeni eğitim öğretim yılı için, Anaokulundan ilkokuluna kayıt yaptıracak öğrenci velilerinin dikkatine.
2022 2023 eğitim öğretim yılı için kayıtlar 1 Mart ile 20 Mart tarihleri arasında yapılacaktır. Anaokuluna giden yavrularımızın kayıtlarını kendi azınlık ilkokullarımıza yaptırmanız son derece önemlidir. Çünkü kendi evlatlarımızı kendi okullarımıza göndermezsek, birçok köyde olduğu gibi okullarımız boş kalacak ve kapatılacaktır. Kapatılan her okulumuz bir daha asla açılmayacaktır. Dolayısıyla kısa zaman içinde okulsuz bir toplum haline geleceğiz.
Anne baba olarak bize düşen görev, özellikle anaokuluna giden minik yavrularımızı; kendi öz kültürümüzü ve değerlerimizi öğrenecekleri kendi okulumuza kayıt edelim.
Buna göre 1 - 20 Mart tarihleri arası bizim için çok önemlidir.
Gelin geleceğimiz için, çocuklarımız için kendi azınlık okulumuza sahip çıkalım.
Ahmet METE
İskeçe Müftüsü